Hur finner man motivation till nått så tråkigt & meningslöst?

Ibland frågar jag mig själv varför man ibland och gör saker som är så fruktansvärt tråkiga och meningslösa! Varför kan man inte alltid få välja att göra sådant som känns roligt, sådant man gör med glädje och helhjärtat engagemang. Jag fattar inte poängen med att skriva uppsatser, arbeten och hemtentor om sådant som man inte alls har något intresse av. Bli påtvingad uppgifter som andra har kommit på och tycker är intressanta. Vad är det för vits med det egentligen?!


Sitter just nu och skriver på en inlämningsuppgift jag fått som "straff" för att jag inte klarade en midterm. Den går ut på att jag ska analysera tre olika sorters kapital hos fem olika banker. Uppgiften är inte svår. Jag tror inte ens man hade behövt läsa kursen för att kunna göra den. Men den är oerhört tidskrävande eftersom man ska skriva samma sak för fem olika banker. Det blir nog 2-3 sidor per bank. Så jäkla meningslöst. Verkar som det är mängden arbete de värderar hellre än innehållet på arbetet. Denna uppgift kommer inte ge mig ett enda skvatt. Den kommer inte bevisa att jag kan kursen. Det kommer enbart visa hur dum jag är som ändå gör den för att klara kursen.

Snacka om slöseri på tid säger jag bara! Bläää!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0