Bullfarmor!

Ja, det är nog inte många som kan baka lika bra som min älskade Farmor! Även fast jag i minst 10 års tid har haft som tradition att julbaka hos Farmor blir det ändå inte likadant när hon inte är med. Har nu provat att baka lite småkakor som är typiska "Farmor"- kakor och nog blir dom bra men inte alls som hennes!

 

Jag tror det är hennes blotta närvaro som gör att man alltid lyckas när hon är med. Sedan kanske det krävs 50-60 års erfarenhet av bakning för att man ska komma upp till hennes nivå. Så det är väl bara att fortsätta baka...

 

Här kommer en bild på min allra första sockerkaka gjord enligt min Farmors recept. Den blev inte som hennes men mycket god ändå!

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: mamma

Den såg smarrig ut!/Kram mamma

2010-02-18 @ 21:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0