Livet, en känslomässig berg och dalbana!

Ja, det kan man verkligen säga! För en vecka sedan ville jag bara hem! Högen med skolarbete bara växte och växte och jag kunde nästan inte se nått ljust i min tillvaro förutom tanken på vad jag ska göra då jag kommer hem. Detta trots att jag har underbara vänner här som jag kan hitta på saker med när jag vill!

Jag kände mig allmänt jäkla bitter. Klagade verkligen på allt kändes det som och inte blev det väl så mycket bättre av att jag var tvungen att tippa ut min kaffemugg så att det blev kortslutning i datorn. Hade hur mycket skolarbete som helst att göra så det kunde ju inte komma mer opassandes. Kändes inte som om att det var meningen att jag skulle vara här! Som att jag skulle utsättas för prövningar tills dess jag gick under totalt.


Men sån tur är så har jag helt underbara föräldrar, syskon och en fantastisk pojkvän som fick mig att komma på fötter igen.


Jag var helt enkelt tvungen att fatta ett beslut här och nu! Ska jag skita i allt och åka hem igen eller ska jag stanna kvar här i Prag och göra det bästa med den tid som är kvar och faktiskt njuta av att jag inte är hemma! Mitt beslut blev att stanna. Jag har bestämt mig nu! Ska nu kliva ut ur dimman och börja leva i nuet och inte på vad som komma skall!

Det är konstigt hur man fungerar som. Detta låter säkert som världens mest självklara grejj. Men ska jag va helt ärlig så såg jag inte det själv förrän för ca en vecka sedan. Det var då jag insåg att jag inte bara kan gå och klaga och vänta på nått bättre utan att göra nått åt saken. Det är ju bara jag själv som kan förändra min tillvaro och ingen annan. Sedan spelar det ju ingen roll hur kul man kommer ha senare i livet om man inte har kul på vägen. Det är ju som Miley Cyrus sjunger i sin låt The Climb, det är inte målet som är det viktiga utan det är ju resan dit!

Ja, detta var väl ett litet fragment ur min filosofiska sida!

Men jag kände bara att jag var tvungen att skriva av mig lite!

Kommentarer
Postat av: Aman

Du är inte så pjåkig du heller...¨

Kämpa på! Det lackar mot...

2009-11-23 @ 23:11:06
Postat av: mamsen

Ja, ha roligt under tiden. Mamma

2009-11-24 @ 21:26:40
Postat av: mamsen

Ja, ha roligt under tiden. Mamma

2009-11-24 @ 21:27:10
Postat av: sandra



Jag vet precis vad du menar Carro. De första tre månaderna här var som en enda berg-och-dalbana. Komiskt, lämnade in en esää om det förra veckan. Använde just "känslomässig berg-och-dal-bana" som rubrik. Essän handlar om allt du tar upp i det här inlägget. Jag tror man måste ge sig själv lite tid att vänja sig i sin nya tillvaro.. Jag har varit här i lite mer än 4 mån nu och är orolig för hemfärden, vet inte om jag kommer kunna lämna det här nu.. För en mån sen låg jag på sängen och grät för att jag ville hem.

Kämpa på:)

Jag är glad att du känner dig bättre!

Din tid i Prag kommer alltid att finnas med dig. ta vara på den!

Många kramar

ps. tack för låt-tipsen du skickat till min blogg:)

2009-11-30 @ 05:34:06
URL: http://sandrawiik.bloggain.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0